Running (Wo)Man


Itu Taylor Swift yang maveles di sebelah kiri. Yang kanan si comot, sampai kena edit pakai aviator supaya lulus untuk dipaparkan.

Saya tau saya mungkin takkan jadi sekurus seperti saudari TS, tapi untuk berjaya kita perlu ada idola, kan?

Kawan-kawan yang setia mengikuti penulisan saya mungkin sedar makin lama, makin saya kurang menulis. Jujurnya saya salahkan Facebook, secara amnya telefon ‘pintar’ saya.

I took a break for awhile to recollect myself from Facebook. And I returned as I feel as it is better for me to stay now at FB before i quit totally in the future. I made some adjustment in my life to clear stuffs and the tough gets going.

Ada kata-kata ’emas’ yang agak pedas didengar saya simpan dalam senarai quote saya –

“The word busy is often used by a**h****s. You have to remember, if anybody really wants something, they will go for it. If anyone values anything, they will make time for it. No excuses. Busy is really for people trying to put one foot out of the door.”

Jadi sekarang saya cuba jadi “Yes, Man”.

No excuses. Okay jadi progress setahun bolehla weight loss totalling 6kg in one year. Hoping to lose another 6 kg in 2015. Fighting!

I love food too much to be skinny. Jujurnya saya nak kurus supaya saya boleh makan apa yang saya nak.

Sejakduamenjak ini, saya dah mula berlari. Not that much sprint.

But running is so liberating. Sekarang saya faham kenapa beberapa kawan saya yang telah bertahun pengalaman berlari akan sentiasa join larian itu, larian ini.

Once you start, its hard to stop. Kecuali bila dahaga atau lemah lutut.

Who knows what will happen in 2015?

Don’t wait. I am not the waiting kind ever. Make plans. Carpe’ diem.

3 minggu lagi nak habis tahun persekolahan 2014. Demi masa, sesungguhnya manusia kerugian.

Doakan yang terbaik. Amin.

**Cuma jangan lupa bawak running shoes, headphones and MP3 player. Sepupu, nanti nak episod 101 – 200 + Running Man untuk tatapan seterusnya..

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.