Sesekali Ku Rasa Teringin Melewati Hatimu Yang Dingin


Saya kehilangannya lagi.

Idea untuk menulis blog ini.

Didalam kekalutan untuk multitasking bersiap untuk kelas besok, mencetak bahan (dan kemudian laminate!), menaip rancangan mengajar untuk pemantauan hari Rabu ini.

Ada hati juga nak buat satu Big Book dan menjahit beberapa boneka sarung kaki; hasil derma  abang saya. (Thanx bro if your reading this!)

Saya tiada masa lapang untuk duduk dan mengelamun sangat tahun ini. Jadi saya tak dapat menghasilkan karya-karya yang sebaik dulu.

Masa lapang saya, selain membuat kerja adalah tidur, menonton dvd untuk menghilangkan stress.

Dan juga memenuhi azam tahun baru untuk menjaga kesihatan diri badan. 3 kali seminggu Insyallah, saya ke gym untuk melunaskan janji untuk diri. Kejutan dari keadaan sekeliling dan berita-berita mengenai ketidaksihatan diri sahabat-sahabat sekeliling.

Dan percaya atau tidak, 2 tahun lepas saya telah mengalami minor heart attack but I didnt know I got it at that time, until I read the symptom in Reader’s Digest. Laporan perubatan saya yang menunjukkan kadar kolestrol borderline 2 hari selepas itu mengesahkannya. Alhamdulillah, I went through it without any hardship, other that the pain at the moment.

And I was 29 back then. I realised no one is too young to get a heart attack.

So as I pass the big 3 years, I decided its time to take care of my self. And guess what, its amazing that you can get addicted to adrenaline rush.

Berjalan. Berlari. Mengayuh.

Saya perlu kembali ke kerja saya.

Banyak perkara ingin dinukilkan di sini, tapi Insyallah berdoalah supaya saya ada masa dan kesempatan untuk melunaskannya.

Kepada diri saya terutamanya, dan diri sahabat-sahabat, marilah kita menjaga kesihatan diri. Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.

Muahs. Rindu anda semua.

Image

:: oh ya, masa lapang juga diisi dengan sesi keanak-anakkan. Maafkan saye::

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

