Guerrilla Deco


:: Belajar melukis waktu kemahiran hidup dulu. Tulisan masih sama macam sekolah::

:: Belajar melukis waktu kemahiran hidup dulu. Lukisan comot masih sama macam  waktu PMR::

Fuh.

Penat bukan apa. Tadi saya baru balik dari memulakan Fasa Kedua “menaiktaraf” kelas yang baru saya dapat.

Kelas sudah siap dicat, Alhamdulillah, cuma keadaan masih cang-kelewang (semak) sebab sekolah saya sedang  dalam proses menaiktaraf tahap mega.

Bertungkus-lumus tadi untuk membuat menyiapkan perkara asas untuk papan kenyataan pun ambil masa berjam.

::Lama sudah rasanya hendak mencuba krof dengan ribbons. This year taking tips from Sifu Martha Stewart on making ribbon garlands::

::Lama sudah rasanya hendak mencuba krof dengan ribbons. This year taking tips from Sifu Martha Stewart on making ribbon garlands::

Memang saya akui saya sangat-sangat amatur dalam seni menghiaskan dalam/ interior decor.

Tapi saya minat. Rasanya itu yang penting.

Perasaan sekarang bercampur-baur; mungkin kerana tahun ini saya tak dapat menetapkan satu tajuk yang…satu?

Tahun lepas, saya telah ‘menaiktaraf” kelas saya dengan satu tema (boleh baca di sini). Tapi tahun ini tak dapat untuk kohesif (ayat besar untuk hari ini..uuuu).

Apa pengajaran yang saya dapat dari projek kali ini?

:: The best place to splurge on a budget on cloth around this area is at Nagoya Rawang (lama). Clockwise: White cloth with silver sparkly RM5/m, curtain skirting with yellow flowery details RM2.50/m, blue cotton gingham RM 2.80/m. ( murah gils)::

:: The best place to splurge on a budget on cloth around this area is at Nagoya Rawang (lama). Clockwise: White cloth with silver sparkly RM5/m, curtain skirting with yellow flowery details RM2.50/m, blue cotton gingham RM 2.80/m. 2 jam rasanya pusing pilih kain sebab banyak. ( dan murah gils)::

Just go with the flow.

Ya, pada awalnya saya ada satu tema yang padu, nak kaler macamni macamni macamni sahaja dan tak mau tengok yang lain.

Kemudian apabila keluar mencari sumber, melihat menaakul dan membayangkan suasana kepraktikallannya secara am, pelan tinggal pelan.

Kemudian melihat sesi ‘meet and greet’ bersama bahan dan lokasi, terasa mula meragui kebolehan diri untuk setia pada asalnya.

Merasakan mungkin tidak dapat menandingi yang sebelumnya.

Maka, guerrilla deco bermula.

Terjah masuk dengan apa yang ada, dan buat keputusan apabila perlu buat keputusan. Ubah mengikut suasana.

I don’t have a set theme this year, because I’m going guerrilla deco.

Please pray that everything will turn out right. And don’t put high hopes.

Saya hanya seorang yang sangat sangat amat amatur, tapi sangat sangat minat.

Ok, nak sambung buat kraf bersama Kak Martha.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

