#1 – Dalam hati ada….


Tumblr (someday someone will walk into your life,never worked out with anyone else,verbal,sweet)

Day 1 - romanticism

What a topic to start off my 30 day blogging challenge kan? Waduh.

Saya hampir tak pernah bercakap secara terus-terang mengenai perhubungan, atau apakah status sebenar saya sebab saya rasakan perkara-perkara sebegitu adalah peribadi.

Jika di antara seorang lelaki dan seorang perempuan ada terjalin sesuatu hubungan, saya tetap rasakan ia sesuatu yang bersifat peribadi, sama ada ia suatu perhungan biasa atau sebuah perkahwinan.

In short, i have been single most of my life, and truthfully its been a blast.

Saya jenis romantik dan setia (okay cue untuk muntah, sila di sini…) dan jika saya mempunyai ; enquote; pasangan dari zaman remaja dahulu, kebarangkalian besar saya dah kahwin dan beranak-pinak.

Dan saya terlepas beberapa pengembaraan terhebat dalam hidup saya pada usia 20-an ini.

Being single means you can decide for yourself without have the responsibility of having anything hold you back from making impromptu decisions.

If i was in a solid relationship, i would think twice even think of going for a 4 year adventure in the remotes of Sarawak.

But i was not, and i really thank ALLAH for the fate that lead me to that great adventure. The places i’ve seen, the people i’ve met. The overall achievement.

Bukanlah disini saya katakan saya tidak cemburu akan rakan-rakan lain yang sudah berumahtangga, ya, opkos, tapi dalam soal hati dan perasaan, saya tak boleh multitasking dengan panggilan jiwa yang hendak melihat dunia dan apa lagi yang ada di luar sana.

Relationship, shemelationships. 

Kawan terdekat saya tahu i dont believe in short term relationship. I’m only for it in the halal way, the long term ‘for better and for worse, in sickness and in health, till death do us part ‘ kind of thing.

Surah An-Nahl: ayat 72:


وَٱللَّهُ جَعَلَ لَكُم مِّنۡ أَنفُسِكُمۡ أَزۡوَٲجً۬ا وَجَعَلَ لَكُم مِّنۡ أَزۡوَٲجِڪُم بَنِينَ وَحَفَدَةً۬ وَرَزَقَكُم مِّنَ ٱلطَّيِّبَـٰتِ‌ۚ أَفَبِٱلۡبَـٰطِلِ يُؤۡمِنُونَ وَبِنِعۡمَتِ ٱللَّهِ هُمۡ يَكۡفُرُونَ (٧٢)

“Dan Allah menjadikan bagi kamu dari diri kamu sendiri pasangan-pasangan (isteri), dan dijadikan bagi kamu dari pasangan kamu: Anak-anak dan cucu-cicit, serta dikurniakan kepada kamu dari benda yang baik lagi halal; maka patutkah mereka (yang ingkar itu) percaya kepada perkara yang salah (penyembahan berhala), dan mereka kufur pula akan nikmat Allah?” 

Akhir kata, walaupun saya suka single life, saya masih satu tulang rusuk yang mencari pemiliknya.

If you know what i mean. 

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

