Majlis 85+1 @ le’carnivale


::Joy In Innocence v. 2011::

Saya sudah berjanji sebenarnya.

dari awal tahun lagi, untuk meraikan harijadi mereka semua dalam satu majlis.

saya nak juga mereka merasai bagaimana zaman kanak-kanak saya dahulu..

bubbly

kerana lama-kelamaan saya lihat di sana-sini kanak-kanak seperti diasak supaya menjadi cepat dewasa dari umur sebenar.

diasak realiti bahaya itu bahaya ini. jangan itu dan jangan ini. Seperti perlu dibalut kapas, dicop FRAGILE

diasak pembelajaran yang jauh menggapai ladang-kadang dari kebolehan diri.”Makan NININENENU akan menyebabkan otak anda lebih cergas dan hebat..tuisyen NANANINENEU petang dan malam, serius anak dapat A..”

be-be lon-lon

masa lengang rehat sahaja waktu bermain, dan waktu PJ.

kemudian baca buku, belajar, chalk and talk, ladidi ladida.Ujian, ujian-ujian. Tulis itu dan tulis ini.

Bila agaknya mereka boleh menjadi azali diri, mengalami zaman keseronokan kanak-kanak?

makan-makan

To be just their age. Children.

Jadi untuk satu jam itu saya berikan peluang merasai zaman kanak-kanak saya dahulu.

Supaya mereka tidak terkilan tidak pernah menyambut harijadi sewaktu kecil dahulu bersama.

Memakai topeng. Bermain buih-buihan sabun. Bermain belon. Makan makanan manis dan berwarna-warni.

Just pure simple basic fun.

Ursula Nordstrom, editor buku kanak-kanak tersohor pernah ditanya, bagaimana beliau menjadi sehebat diri beliau sekarang?

ho..yeah!

“Saya dahulu pun pernah menjadi kanak-kanak, dan satu pun saya tidak pernah lupa (mengenai zaman itu)”

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

