sibukmacamlebahbuzzbuzzbuzz


::camera strap utk g11. thanx to Cik Ra untk rekemendasi::

Serius sibuk. Tak sempat nak tulis blog yang serius.

Kehadiran camera-strap yang oh-sungguh-cool yang dibeli online hasil rekemendasi Puan Farahdura Alphabeta telah membuakkan semangat yang kental tahun ini untuk menjadi guru/fotografer yang gemilang.

Yes!

Jom saya bercerita melalui gambar-gambar ini.

::cardgames print n laminate dari website ESL::

 Banyak flashcard yang boleh didapati dari internet. Saya google ‘flashcard for kids’..dan keluar berjela-jela. Kemudian saya pilih ikut tajuk, print, dan laminate serta gunting.

Banyak jenis card games kita boleh main dengan hanya satu set kad ini, tapi untuk kelas 2A, kami main memory card game untuk mereka:

1. match pictures with words

2. recognize whole words

::learning thru playing::

::learning thru playing::

:: chenta apabila lihat mereka bermain dengan serius, tak sedar pon belajar::

Robot Project ini adalah kesinambungan dari belajar Parts of The Body. 

Saya juga salah seorang guru Pusat Sumber, jadi saya janji kepada kelas 2B yang kepada robot yang siap dan cantik, saya akan pamerkan di Pusat Sumber sebagai insentif positif.

Juga sebagai teaser kepada mereka untuk datang dan lihat seterusnya membaca di situ..sebagai guru, saya kena kreatif menarik perhatian murid untuk membaca dan belajar, kan?

::kelas 2B dengan Robot Project : Parts of the Body::

::lukis, warna dan pasang...yey!::

::pemimpin masa depan merekacipta robot::

::go go go!::

::keseriusan mereka terhadap perkara ringkas menarik perhatian::

 Hasil projek-projek terbaik telah saya pamerkan di Pusat Sumber sekolah.

Dan Alhamdulillah, kesemua year 2 antara yang paling rajin datang ke Pusat Sumber dan pinjam buku.

“Job Well Done. Keep Up the Good Work”.

Sesi masuk bakul dah habis. Titik.

Ngee.

2 thoughts on “sibukmacamlebahbuzzbuzzbuzz

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

